wtorek, 10 września 2013

Maroko | I


Ferria barw, oszałamiająca architektura, kusząca egzotyka.
Brama Afryki, kraj zachodzącego słońca.
 Maroko. 


Moją podróż rozpoczęłam w marzeniach. Zamykając oczy oglądałam palmy usłane u zboczy wielkich gór, kręte drogi wśród  bezkresnej ciszy, berberyjskie chaty niezdarnie rozrzucone na spalonej słońcem ziemi. W końcu nadszedł czas, kiedy mogłam je otworzyć i upajać się wszystkim tym, co do tej pory żyło tylko w mojej wyobraźni...


 Atlas Wysoki.
Krajobrazy jakie się wyłoniły tuż po pokonaniu kilkunastu kilometrów od Agadiru wprost onieśmielały!

Maniakalnie przyciskałam spust migawki by nie pozwolić uciec żadnemu kadrowi.

Marokańskie góry usłane są drzewami arganowymi, endemitami żyjącymi wyłącznie w rejonie Sus w południowym Maroku.U ich podnóży rozpościerają się strzeliste palmy a miedzy nimi dostrzec można rozmaite gatunki kaktusów. Cała ta mieszanka roślinności i soczystych kolorów na tle piekielnie urokliwych gór sprawia,że chce się tam przystanąć na dłuższą chwile, wpatrując się w to niesamowite piękno...


Krajobraz podczas podróży zmieniał się co kilka kilometrów. Wąskie, kręte drogi snuły się na zboczach gór podkreślając ich majestatyczność. Swoja drogą, jazda nimi przypominała sporty ekstremalne. Każdy ostry zakręt wprowadzał w ruch całą masę kamieni, które bezwładnie osypywały się po stromych zboczach...
Musze przyznać, że bywało groźnie a Pan kierowca ( marokańczyk znający język angielski tak jak ja arabski) podśmiewał się cichutko wiedząc, że mamy pełne portki "adrenaliny"!!!

cdn...

13 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że kiedyś i ja odwiedzę Maroko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachwycające zdjęcia! Też marzy mi się taka podróż ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! te zdjęcia to po prostu szok. obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Beautiful pictures Ewela, you surely had to enjoy your time in Maroko! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. urzeczywistniać marzenia, piękne widoki i dopełniające je słowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie to opisałaś :) W takim miejscu to można usiąść i pomyśleć nad życiem... Daj znać, jak przeczytasz "Ostatni wykład", z chęcią się dowiem, jak odebrałaś tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Powaliłaś mnie na kolana tymi zdjęciami... Mój klimat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :)Polecam z całego serca-niesamowity kraj...

      Usuń
  8. Zdjęcia bardzo zachęcające do odwiedzenia kiedyś tego miejsca:) Widoki przepiękne, historia bardzo ciekawa... cudo! Brak słów. Dla takich widoków warto żyć :) Gorąco pozdrawiam i zapraszam do mnie :) http://style-of-secret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Razem z Tobą przeżywa się tę podróż... Super!

    aaa... tak sobie czytając pomyślałam- to chyba zdarza się wszędzie na świecie: majorkański pan kierowca nie zwalniając na zakrętasach 'drogi węża' śmiejąc się mówił (po hiszpańsku), że zwalniają tylko turyści :-)

    OdpowiedzUsuń